nissdotter.blogg.se

Projekt: sminkbord

Publicerad 2016-09-25 22:00:55 i Allmänt,

 
 
Förra söndagen var jag med en av mina bästa vänner på ett sminkevent hos hennes kusin som är make up-artist (tänkte skriva om det i ett eget inlägg någon dag, det var verkligen trevligt och hon är superduktig). Jag som aldrig varit jätteintresserad av smink förut fick faktiskt blodad tand, och blev sugen på att fixa ett sminkbord! Blandar man in inredning i det hela så blir det genast mer intressant, oavsett vad det gäller ;) 
 
Sagt och gjort, jag köpte min systerdotters avdankade skrivbord för 200 kr som syrran var här och lämnade i torsdags. Sen har jag en glasskiva från mitt skrivbord som jag hade i min studentlägenhet kvar hemma hos mamma, den kommer jag att lägga ovanpå. Ska hämta den imorgon! Finns bild på en likadan nedan som jag hittade på Google.
 
Sen blir det att grotta ner sig i Pinterest för inspiration! Men tänker mig en spegel med sådana där runda lampor, ställ för borstar osv i plexi, hittade några snygga posters på Desenio som hade kunnat passa till. Sen en Tobias-stol från Ikea med ett fårskinn kanske... Sen kommer det ju stå i sovrummet så får försöka få det att smälta in där med... Vet att enligt feng shui så ska man inte ha speglar så att man kan se sig själv från sängen, men ibland kan man inte uppfylla alla önsningar på en gång... Jag hoppas det blir bra till slut i alla fall, och det är alltid kul med ett projekt! Eller själva "skapandet" är ju alltid det roligaste tycker jag, men att sen få njuta av det när det är färdigställt och man är nöjd är ju inte fy skam det heller ^^
 
 
Detta är själva skrivbordet, så ser det ut. Högblank vit skiva, med svarta ben. Får se om jag eventuellt byer ut dem mot vita sedan, om det finns...
 
 
Och så här ser glasskivan ut! Hittade denna bilden på Google, men den jag har är likadan. Från Ikea 2009 (tänk att det är så längesen jag flyttade till min studentlägenhet!).
 
I  mitt huvud kommer detta bli top notch - får väl se om det blir det i verkligheten också ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela