nissdotter.blogg.se

En bättre fredag

Publicerad 2016-09-24 15:41:18 i Allmänt,

 
 
Började dagen med vovvepromenad, sedan blev det go'frukost till Nyhetsmorgon. Klockan 10.30 hade jag bestämt förmiddagsfikadejt med min fd chef och hennes 11-månaders i Hässleholm. Såklart var det tågstrul (Skånetrafikens sätt att säga till mig att jag gjorde rätt i att lämna jobbet i Hässleholm?) men jag blev inte allt för sen ändå som tur var. Det var ett kärt återseende, hoppas det inte dröjer lika länge till innan vi ses igen! Och Espresso House levererade som vanligt de bästa chokladmuffinsen! Tror vi satt och fikade i fyra (!) timmar innan hon skulle åka och hämta på föris. Passade på att ta en promenad (eller pokenad haha) runt i Hässleholm innan jag tog tåget hem igen. Lustigt egentligen, jag har jobbat i Hässleholm i övet två år utan att ha varit i själva stan speciellt mycket. Har typ bara förflyttat mig mellan stationen och jobbet. Men tror inte jag missat något? Det var folk överallt i staden men jag undrar, vad GÖR människorna egentligen?? Nej, själva staden Hässleholm är inget jag kommer sakna.
 
 
Lite bilder från Hässlehåla som ändå är fint på sina ställen ;)
 
 
 
 
 
 
 
Väl hemma igen hämtade jag upp vovven (som jag lämnat hos mamma under mitt Hässleholmsäventyr) och åkte hem, lagom till fredagsmys och Idol! Måste säga att jag är en killer på det här med fredagsmys ;) Rosé (igår min favorit Mateus) med frysta jordgubbar, hemgjord pizza på persiskt bröd, gurk- och morotsstavar och tryffelchips med dipp... Mmm, blir avundsjuk på mig själv! Hade ju bästa sällskapet av älskade vovven men måste säga att det hade varit trevligt med tvåbent sällskap också, speciellt från en som jag gärna släpat med mig hem från Hässleholm......... 
 
 
 
Tycker Idol 2016 leverarat så här långt, ska bli kul med fredagsfinalerna som kör igång nästa vecka! Var skeptisk innan till ny jury (igen) men ooohhh så de gått hem hos mig! Quincy verkar så härlig!! Och Liam har så här långt blivit en favorit, även Cameron och Charlie, och Zeana förstås, hon känns lite som detta årets Amanda Winberg, girlpower! 
 
----------
 
Lördagen har så här långt mest bestått i att titta på Nyhetsmorgon (illa att det håller på ända till 11.30, svårt att slita mig så missar typ halva dan...), gått långprommis med vovven i skogen (och fångat pokemons ehehe...), sen satte jag mig till rätta med mitt te och min choklad och med block och penna för ett pluggrace, och så kommer jag inte in på portalen. Jahapp. Tror jag ska gå och ägna mig åt mitt nya projekt i sovrummet en stund nu istället...mihihihi ^^ Sen får jag se om det vankas något kul ikväll, hoppas på vin i goda vänners lag!
 
Ha en fortsatt trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela